Liten sjukling

I eftermiddag fick vi en liten sjukling i vårat hem. När jag hämtade hem Theo från dagis så var han grymt gnällig och bara hängde efter mig. Tänkte inte så mkt mer på det men senare så vart han hängig och bara satt så då började misstänka sjukdom. Lite senare så tog vi tempen och den landade på 39,1 så nog hade han feber nog! Jag skulle ju iväg och jobba kl 20 men fick vabba. Det gick fort att få in en vikarie men en timme senare så fick vikarien förhinder så då var det bara att fara i väg och jobba iaf. Men jag ska bara jobba till 02, sen far jag hem och sover så jag orkar ta hand om Theo imorrn. Vi har en tid bokad på bvc i morrn för han har länge haft mycket öronvax och nu börjat klia sig också så dom ville ta en titt på hans öron.

Sista natten jag jobbar nu, sen är jag ledig tills på tisdag då jag börjar på min nya rad. Det känns som att jag har tagit rätt beslut att gå över till dag för nog blir man trött och sliten av att jobba natt.

I helgen så är det tänkt att vi ska fara till Johanna och Tomas för att grilla lite god mat och umgås ett gäng. Det har vi sett framemot men nu får vi se om det blir av då Theo är sjuk. Hoppas han kryar på sig till dess så han får fara och leka med sin bästisar! På söndag ska vi iväg till Storheden men familjen Karlsson/Grahn för att shoppa lite vilket vi också sett framemot. Hade tänkt kika på en rutschkana,sandlånda och lite smått och gott. Alltid kul att shoppa på Storheden! Vi skulle även behöva oss en sommar vagn, känns lite klumpigt och stort att gå omkring med emmaljunga vagnen i sommar. Kommer alltså gå en del pengar, tur att man fick en fin fin lön denna månad! :)

Nu ska jag vara ärlig med er. Har senaste tiden gått omkring och mått lite dåligt över vikt och mat. Som jag skrev tidigare så har jag gått upp 1,5 kg vilket inte är farligt men det stör mig ändå på nå vis. Känner mig plumsig och ofin. Den känslan är fan inte kul. Jag försöker tänka positiva tankar men ibland så går det bara inte. Det här är inte någonting jag går omkring och pratar om..det är som jobbigt. Jag är så rädd att alla ska bli rädd att jag ska åka tillbaka till som det var förr men så är det ju inte. Det skulle jag aldrig kunna göra men man kan inte alltid vara på topp..

Nog om det! Här får ni en bild på världens finaste barn!



Kommentarer
Postat av: Malla

Om du bara visste hur fin du är Sofie!

Egentligen så är ju 1,5 kg ingenting, eller hur? Jag tycker du ska kasta vågen all världens väg! Man går inte upp 10 kg plötsligt så om du skulle gå upp ngt kilo lär du känna det på kläder och då kan du ta ett par promenader så är det väck :)

2011-04-29 @ 23:16:33
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Anneli

Ja visst är det svårt det där ibland med rädslan för vad andra kan tro. Men jag tänker att så länge det inte bär av åt det hållet så spelar det ju ingen roll vad andra tror eftersom det inte kommer att bli så..men jag förstår hur du tänker.



Och, nej 1,5 kilo är ingenting. Som Malin skriver, släng vågen! Den säger ingenting om hur du mår. Jag väger mig inte längre eftersom jag lätt blir fast i ett dåligt mönster av täta vägningar och låter vågens siffror bestämma min dagsform och så vill jag verkligen inte ha det. Inte heller vill jag visa Olle att vågen är det som bestämmer hur jag känner inför mig själv. Jag vill förmedla god självkänsla till honom, och med det hjälper inte vågen mig.



Försök hitta känslan av att vara tillfreds utan påverkan av vågens siffror, då tror jag att du kommer att må som bäst. När känslan kommer inifrån är den på riktigt. Du är fantastisk och ditt värde påverkas inte av vad vågen visar!



Många Kramar



2011-04-30 @ 20:01:16
URL: http://annelip.blogspot.com
Postat av: milla

Nu är det verkligen dåligt med uppdateringar Sofie!:p

2011-06-13 @ 08:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0